از سوی دانشگاهیان امیركبیر؛
ارائه مدل نوین قیمت گذاری در پلت فرم های آنلاین
الف دانلود: پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر مدلی را برای قیمت گذاری محصولات با درنظرگیری روابط بین آنها و خرید بسته ای توسعه ارائه دادند.
به گزارش الف دانلود به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر محیا همتی مجری طرح اظهار داشت: امروزه به سبب پایین بودن هزینه های معامله در اینترنت و از میان رفتن محدودیت های فیزیکی و لجستیکی مانند نزدیکی جغرافیایی در معاملات آنلاین، تجارت الکترونیک به سرعت رو به گسترش است. وی ادامه داد: فروش های جهانی تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۱ به مبلغ ۵.۲ تریلیون دلار دست یافت و پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۲۳ به حدود ۶.۳ تریلیون دلار و تا سال ۲۰۲۶ به ۸.۱ تریلیون دلار افزایش یابند. همتی با اعلان اینکه با ظهور فناوری های مبتنی بر اینترنت، تجارت الکترونیک و خرده فروشی آنلاین به جز حیاتی از، خرده فروشی جهانی تبدیل گشته اند، اظهار داشت: در وضعیت کسب وکار فعلی، بنگاه ها در تلاش هستند تا بوسیله طرح های رقابتی و استراتژی های بازاریابی با یکدیگر رقابت کنند. مجری طرح عنصر اصلی استراتژی بازاریابی را در قیمت گذاری دانست و تصریح کرد: قیمت گذاری تعیین کننده موقعیت یک بنگاه در بازار و راهی برای متمایز بودن نسبت به سایر رقبا است. همین طور قیمت یکی از با اهمیت ترین عوامل اثرگذار بر تقاضا و تعیین کننده سهم بازار بنگاه ها است. از طرف دیگر خاصیت های اینترنت و کسب و کارهای آنلاین، سبب ضروری شدن قیمت گذاری های نوین محصولات و خدمات شده است. این دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر اشاره کرد: با شناخت ضرورت قیمت گذاری مشارکتی هدف این رساله تدوین و توسعه سازوکار قیمت گذاری مشارکتی و قرارداد نمایندگی به شکلی است که با شرایط دنیای واقعی منطبق تر باشند. وی اظهار داشت: با وجود توسعه روش های نوین قیمت گذاری در تجارت جهانی و افزایش مشارکت تامین کنندگان و مشتریان در تعیین قیمت، در ادبیات موضوع به اثر روابط بین کالاها بر سودآوری اعضای زنجیره و تصمیمات بهینه آنها تحت قیمت گذاری مشارکتی توجهی نشده است. در نتیجه استراتژی فروش بسته ای که نقش به سزایی در تقسیم بندی بازار و ایجاد تمایز بین مشتریان دارد، در ادبیات قیمت گذاری مشارکتی به ندرت مطالعه شده است. همتی افزود: بنابراین، در این پژوهش اهتمام می شود قراردادها و استراتژی های فروش پلت فرم های آنلاین زمانی که چند نوع محصول به فروش می رسند و روابط بین محصولات بر تقاضا و سود اعضای زنحیره اثر می گذارند، بررسی شود. این محقق با اشاره به جزییات اجرای این طرح تصریح کرد: در این پژوهش با در نظر گرفتن عدم قطعیت تقاضا و عوامل اثرگذار بر آن مانند قیمت، کیفیت و تبلیغات مسئله تحت استراتژی های مختلف فروش توسعه یافته است. سپس مدلهای ارائه شده با بهره گیری از آنالیز تحدب و رویکرد نظریه بازی ها حل شدند. همین طور باتوجه به پیچیدگی فروش بسته ای در ابعاد بزرگ، الگوریتم های فرا ابتکاری توسعه داده شدند. بگفته وی نتایج این تحقیق برای خرده فروشان و پلت فرم هایی مانند آمازون، علی بابا و دیجی کالا که تامین کنندگان را با مشتریان مرتبط می سازند قابل استفاده می باشد. همچنین، این پژوهش برای سایر دانشجویان و محققانی که به حوزه های خرده فروشی، مدیریت عرضه و تقاضا و قیمت گذاری علاقمند هستند نیز مفید می باشد. همتی درباب مزیت های رقابتی طرح اظهار داشت: در نظر گرفتن تأثیر عدم قطعیت در تامین بر فروش محصولات مکمل در استراتژی های فروش جداگانه، فروش بسته ای خالص و فروش بسته ای ترکیبی، مدل سازی فروش بسته ای محصولات مکمل در سازوکار قیمت گذاری مبتنی بر نظر خریدار، در نظر گرفتن تقاضای تصادفی و ریسک گریز بودن مشتریان تحت قرارداد نمایندگی فروش، مطالعه اثر کیفیت محصولات و تبلیغات بر قرارداد فروش و ارائه ی برند خصوصی مزیت های رقابتی این پروژه هستند. این طرح با راهنمایی دکتر محمد تقی فاطمی قمی و دکتر محسن شیخ سجادیه از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با عنوان "قیمت گذاری مشارکتی باتوجه به روابط بین محصولات و خرید بسته ای" اجرائی شد.
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب