اخطار صندوق بین المللی پول نسبت به کاهش تجارت و افرایش بدهی در جهان

اخطار صندوق بین المللی پول نسبت به کاهش تجارت و افرایش بدهی در جهان

به گزارش الف دانلود، رئیس صندوق بین المللی پول اخطار داد که بدهی بالا و رشد پایین همچنان موانع اصلی اقتصاد جهانی هستند.


به گزارش الف دانلود به نقل از ایسنا، صندوق بین المللی پول اخطار داد که جنگ ها، تنش های تجاری، بدهی های بالا و رشد پایین، تهدیدی برای طولانی کردن دوران ضعیف اقتصادی هستند و کشورها را فاقد منابع برای کاهش فقر و مقابله با تغییرات آب وهوایی می کند.
کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول اظهار نمود که قیمت های مصرف کننده بالاتر در سطح جهانی، درگیری در خاورمیانه و اروپا، و دورنمای رشد «به اندازه کافی خوب»، دلایلی هستند که علیرغم فرود نرم اقتصادی مورد انتظار، محتاط باشیم. وی در انتقادی ضمنی از رقابت ژئوپلیتیکی آمریکا و چین گفت در عین حال، نگرانی های امنیت ملی بعضی از بازیگران اصلی جهان را به دنبال سیاست های صنعتی و حمایت گرایانه متمرکز در داخل کشور سوق می دهد.
جورجیوا اظهار داشت که افزایش موانع تجاری «مثل ریختن آب سرد بر روی اقتصاد جهانی ولرم است». او اظهار داشت که این موارد در زمانی رخ می دهد که پیشبینی های ما به ترکیبی سخت از رشد پایین و بدهی بالا اشاره می کند.
این صندوق این هفته اخطار داد که بدهی عمومی جهانی مقرر است تا آخر سال جاری به ۱۰۰ تریلیون دلار یا ۹۳ درصد تولید ناخالص داخلی جهانی برسد که ایالات متحده و چین از عاملان اصلی آن هستند.
صندوق بین المللی پول همینطور می بیند که رشد اقتصادی کمتر از آن چیزی است که کشورها برای ایجاد شغل، خدمات دهی به بدهی های قابل توجه و رفع نیازهای سرمایه گذاری عظیم، همچون انتقال به انرژی پاک، ضروری است.
صندوق بین المللی پول روز سه شنبه بروزرسانی چشم انداز اقتصاد جهانی خویش را منتشر خواهد نمود. در جولای رشد جهانی ۳.۲ درصد امسال و ۳.۳ درصد در سال آینده پیشبینی شده است.
بلومبرگ اکونومیکس این هفته پیش بینی نمود که تولید ناخالص داخلی جهانی امسال ۳ درصد افزایش یابد و در سال ۲۰۲۵ به ۳.۲ درصد افزایش یابد.
جورجیوا اعلام نمود که بانکهای مرکزی با موفقیت با تورم مقابله کرده اند، محدودیت های زنجیره تأمین کاسته شده و قیمت موادغذایی و انرژی تعدیل شده است. کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل، کار بانکهای مرکزی بزرگ در مهار تورم را ستود، اما تصریح کرد که این دستاوردها جهانی نبوده است. جورجیوا همینطور اخطار داد که تجارت بین الملل دیگر موتور رشد سابق نخواهد بود و بر گسترش سیاست های محدودکننده در بین خیلی از اقتصادها تصریح کرد.




منبع:

1403/07/27
11:52:38
0.0 / 5
6
تگهای خبر: خدمات , رایانه
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
الف دانلود