اسنپ بالاخره سودآور شد
به گزارش الف دانلود با گذشت حدود پنج سال از عرضه اولیه عمومی، شرکت اسنپ بالاخره سودآور شد و درآمد خالص ۲۳ میلیون دلار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ را گزارش کرد.
به گزارش الف دانلود به نقل از ایسنا، این رقم امکان دارد درصد جزئی از درآمد سه ماهه ۴.۱ میلیارد دلاری این شرکت باشد اما گام مهمی برای شرکتی است که همزمان برای رشد کاربران با دشواری مواجه بوده است. اما به نظر می آید اسنپ چت این چالشها را به شکل قاطعی پشت سر گذاشته و شمار کاربران روزانه فعالش به ۳۱۹ میلیون نفر رسیده که برای دومین سه ماهه متوالی، ۱۳ میلیون نفر افزایش داشته است. شمار کاربران روزانه فعال اسنپ چت در سال ۲۰۲۱ رشد ۲۰ درصدی داشت.
این خبر برای سهامداران خوشایند بود بخصوص که نتایج اسنپ یک روز بعد از گزارش شرکت مِتا از کاهش کاربران روزانه فعال فیسبوک برای نخستین بار در تاریخ این شرکت منتشر گردید. این خبر به ریزش بیشتر از ۲۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار شرکت مِتا منجر گردید. در این بین، ارزش سهام اسنپ تحت تأثیر خبر سودآوری و ادامه رشد کاربران، در ساعات بعد از معاملات رسمی بیشتر از ۵۰ درصد صعود کرد.
اسنپ هم مانند فیسبوک در گذشته اعلام نموده بود تغییرات حریم خصوصی اپل اثر منفی بر کسب و کار تبلیغات این شرکت می گذارد و ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ در سه ماهه قبلی آنرا شکست ناامیدکننده ای خوانده بود اما حالا به نظر می آید اسنپ این تغییر را اندکی راحتتر پشت سر گذاشته است.
اشپیگل همینطور به تغییرات رفتار کاربران در دوران پساکرونا اشاره نمود و اظهار داشت: ما شاهد آن هستیم که افراد استوریهای کمتری برای دوستانشان ارسال کرده و استوریهای کمتری را از دوستانشان مشاهده می کنند. اما در عوض محتوای پولی بیشتر مشاهده شده و محتوای بیشتری در بخش اسپات لایت دیده می شود.
بر اساس گزارش انگجت، اسپات لایت قابلیت شبیه تیک تاک اسنپ چت برای ویدئوهای کوتاه است. اشپیگل تصریح کرد قابلیت اسپات لایت کمک کرده است جامعه تولیدکنندگان محتوا در اسنپ چت رشد کند و بیشتر از ۱۲ هزار تولیدکننده محتوا در اولین سال راه اندازی این توانایی، از اسپات لایت پول دریافت نمودند. شمار پستهایی که ماهانه در اسپات لایت ارسال می شود، در مقایسه با سال قبل سه برابر شده است.
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب