قلب تپنده واگن مترو ایران ساخت شد
به گزارش الف دانلود مجموعه ای از شركت های دانش بنیان شامل ˮتام لوكوموتیو آریاˮ، ˮمدیریت انرژی نوآور افق (مانا) ˮ، ˮجهاد دانشگاهیˮ، ˮفن ژنراتورˮ و چندین شركت دیگر با همكاری یكدیگر مبادرت به طراحی و ساخت سیستم رانش بعنوان قلب محرك واگن مترو كردند. این كنسرسیوم توانسته است با تكیه به دانش و توان داخلی قسمت های مختلف سیستم رانش را طراحی كند.
به گزارش مركز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با عنایت به رشد و افزایش تراكم جمعیت در كلان شهرها به خصوص شهر تهران، تقاضا برای سفرهای درون شهری هر روز افزایش می یابد. حمل و نقل عمومی بخصوص مترو بعنوان یك ناوگان قابل اطمینان و بموقع بهترین گزینه برای پاسخ به نیاز روزافزون سفرهای درون شهری است و افزایش ظرفیت ناوگان مترو امری غیرقابل اجتناب است.
همچنین مطابق برآوردهای صورت گرفته، كلان شهر تهران تا سال ۱۴۰۲ نیازمند ۱۰۵۰ واگن جدید است. در این راستا از چندین سال پیش مذاكرات گوناگون با سازندگان مختلف انجام شده كه بعضی از آنها منجر به قرارداد هم شده است. اما به علت نوع همكاریهای مبتنی بر تامین مالی خارجی، دستاورد قابل توجهی در زمینه انتقال تكنولوژی و ساخت داخل برای كشور نداشته است.
با توجه به شرایط خاص به وجود آمده و نیاز روزافزون پیش رو به واگن جدید و همینطور مطابق با ماده ۵۴ قانون برنامه ششم توسعه در خصوص اجبار بر بومی سازی ۸۵ درصد واگن مترو در داخل كشور، شركت های دانش بنیان با همكاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبادرت به طرح مسئله و برداشتن گام های موثر در این حوزه كرده اند.
مجموعه ای از شركت های دانش بنیان شامل "تام لوكوموتیو آریا"، "مدیریت انرژی نوآور افق (مانا) "، "جهاد دانشگاهی"، "فن ژنراتور" و چندین شركت دیگر با همكاری یكدیگر مبادرت به طراحی و ساخت سیستم رانش بعنوان قلب محرك واگن مترو كردند. این كنسرسیوم توانسته است با تكیه به دانش و توان داخلی قسمت های مختلف سیستم رانش را طراحی كند.
یكی از مهم ترین اجزای سیستم رانش MCM است كه در این راستا شركت مانا با همكاری شركت تام لوكوموتیو آریا بعنوان یكی از شركت های فعال در زمینه سیستم های رانش قطار توانسته است با اتكا بر ظرفیت های علمی دانشگاهی و تجربیات موجود، نمونه اولیه سیستم MCM مورد نیاز در خطوط مترو تهران را توسعه دهد.
MCM ساخته شده برپایه تمامی نیازمندی های استانداردی و عملكردی مورد نیاز طراحی شده و در مرحله سپری كردن تست های در رابطه با شرایط محیطی و عملكردی است. همینطور از مزیت های این نمونه این است كه از نظر وزنی سبكتر از نمونه فعلی است و در صورت نیاز می تواند در ابعاد كوچكتر ساخته شود.
با توجه به تجربیات گروه طراحی این محصول در زمینه خنك كننده ها، طراحی سیستم خنك كننده با عنایت به نیاز مشتری به صورت سفارشی صورت گرفته و از دیگر خصوصیت های مهم این محصول این است كه می توان با عنایت به پروتكل ارتباطی مورد نیاز سیستم، رانش و پردازش می شود.
نمونه مهندسی MCM می تواند بعد از تكمیل دوره تست های شبیه سازی و بعد از دریافت تمامی گواهینامه های مورد نیاز وارد مرحله انبوه سازی شود.
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب